Google Online Marketing Challenge 2010 - Blog Studentów 2 roku e-biznesu na AE w Katowicach, biorących udział w konkursie google, oraz uczących się działania Google Adwords i Analytics. Zapraszamy !!!

Google Online Marketing Challenge Team

Google Online Marketing Challenge Team

Kasia Culic
Tomek Cybulski (Onion)
Tomek Czakański (Czakan)
Michał Dobrowolski (Dobry)

RSS
środa, 01 września 2010

Google SEMI FINALISTS

Witamy wszystkich bloggerów po wakacyjnej przerwie! Niektórzy jeszcze mają miesiąc odpoczynku, innych czekają egzaminy lub obowiązkowe praktyki studenckie tak jak w naszym przypadku (o tym napiszemy w następnej notce).
Jak już powszechnie wiadomo pojawiły się  od dawna wyczekiwane wyniki konkursu Google, opublikowane na powszechnie dostępnej stronie. Ku naszej uciesze znaleźliśmy się wśród top100 wszystkich startujących ekip dostając tytuł SEMI FINALISTS! Pootrzymanego maila od zespołu Google:

"Hello,
Congratulations for being one of the semi finalist teams of the last edition of the Google Online Marketing Challenge! Thousands of students created great campaigns for all kind of businesses worldwide, and your campaign was rated as one of the top ones!"

Jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatu, wysiłek nie poszedł na marne, a najcenniejsza jest wiedza i praktyka nabyta podczas zmagań z Google Adwords. Gratulujemy także innym ekipom z naszej grupy, m.in. grupie Kuby która także znalazła się wśród półfinalistów, a pozostałe zostały oznaczone jako STRONG COMPANY.

Do zobaczenia na Google Online Marketing Challenge 2011 !!

 

/Dobry

wtorek, 01 czerwca 2010

Zmiany w kampanii - raportSkutki wprowadzonych zmian:

Zmiany dotyczące zasięgu naszych reklam - przyniosły zmiany we wszystkich kluczowych wskaźnikach. Średnio dzienny CTR dla wszystkich kampanii (z włączonymi sieciami partnerskimi) przed wprowadzeniem zmian wynosił około 0,75%. Po zmianach, dzienny CTR stopniowo wzrastał, by w najlepszym momencie być na poziomie 3,6 % (bez sieci partnerskich)

Liczba kliknięć po wprowadzonych zmianach wzrosła o około 40-50%

Znaczącemu polepszeniu uległa liczba konwersji , która przed wprowadzeniem zmian, dziennie wahała się w okolicach 3 wejść w zakładkę kontakt. Natomiast po wprowadzeniu zmian średnio było to 10 wejść.

Wprowadzenie tych zmian pociągnęło za sobą także negatywny skutek jakim jest wzrost średniego kosztu za kliknięcie z 0,4 USD do 0,65 USD. W końcowych rozrachunku średnie CPC wyniosło 0,51 USD.

Zmiany wynikające ze zwiększania stawek CPC – pozwoliły nam podnieść pozycję naszych reklam z średniej pozycji, która oscylowała w okolicach 3 miejsca, na średnie miejsce 1,2 – 1,4.

Zmiany wynikające ze stworzenia listy miejsc docelowych w sieciach partnerskich – po ustabilizowaniu liczby wyświetleń w kampanii „sieci partnerskie”, CTR całej kampanii dla Gabinetu Kosmetycznego, zaczął w sposób stabilny i stały wzrastać.

Zmiany wynikające ze zastosowanie rotacji reklam – zabieg ten pozwolił nam pośrednio uzyskać większą ilość słów w naszych reklamach, co wpłynęło bezpośrednio na atrakcyjność naszych reklam.

Witam serdecznie!

Chcieliśmy przypomnieć o nadchodzących Warsztatach Silesia SEM 2010! Odbęda się one 10 czerwca w budynku A Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach. Szkolenie jest otwarte dla wszystkich, natomiast darmowo jest ono dostępne dla studentów Akademii Ekonomicznej po wcześniejszej rejestracji. Można jej dokonać pod adresem: http://www.silesiasem.pl/warsztaty-2010/studenci.

Szersze informacje dotyczące tego wydarzenia znajdziecie tutaj.

Pozdrawiam!

Kasia

poniedziałek, 31 maja 2010

google online marketing challenge - raportGłówne zmiany w kampanii:

Zdecydowanie do najważniejszych zmian można zaliczyć kilka wprowadzonych przez nas modyfikacji a mianowicie

Stopniowe zwiększanie obszaru wyświetleń naszej kampanii. W przypadku kampanii „Kielce” nastąpiło zwiększenie obszaru z 4 km wokół Kielc do 21km. Jeśli chodzi o pozostałe kampanie, które początkowo swoim obszarem obejmowały 32 km wokół Jędrzejowa, to następnym krokiem było zwiększenie ich obszaru do około 50km. W końcowym etapie naszej kampanii  wprowadziliśmy zmiany, które w tamtym okresie dotyczyły dwóch najsłabszych kampanii, a mianowicie:  „Gabinet” i „Pedicure”. Ich obszar wyniósł 110 km wokół Jędrzejowa. Chcieliśmy dodać, że okres, w którym wprowadzaliśmy zmiany przypadał na czas Świąt Wielkiej Nocy.  Zastosowaliśmy te zmiany ponieważ chcieliśmy zwiększyć liczbę potencjalnych odbiorców naszych reklam a co za tym idzie zwiększenie zainteresowania usługami świadczonymi przez naszego Klienta.

Kolejną zmianą, która bezpośrednio wpływała na skuteczność naszej kampanii, była aktywna zmiana CPC, dostosowując stawki do tego by nasze reklamy wyświetlały się na jak najwyższym miejscu. Stawki były także uzależnione od dni i godzin wyświetlania, co wynikało z analizy działalności reklamowej naszej konkurencji.

Sieci partnerskie – zmiany właśnie w tym zakresie pozytywnie  wpłynęły na nasz wskaźnik CTR. Zmiany dokonane w tym przypadku polegały na utworzeniu osobnej kampanii o nazwie „sieci partnerskie” , kolejnym krokiem w tej materii było określenie miejsc docelowych dla tej kampanii czyli stron przez nasz wybranych, na których nasze reklamy miały się wyświetlać. Zmiany te były wymuszone drastycznym spadkiem wskaźnika CTR. Spadek ten wynikał z ogromnej ilości wyświetleń naszej reklamy,  która nie przekładała się na liczbę kliknięć.

Postanowiliśmy również, zastosować opcje rotowania reklam, której pierwotnie nie zakładaliśmy używać. Wiązało to się z konieczności utworzenie w każdej grupie reklam, dodatkowych kilku reklam tekstowych. Co najmniej jedna reklama w każdej grupie reklam,

miała wbudowane dynamiczne wstawianie słów kluczowych.  Wprowadzenie tych zmian miało na celu wprowadzenie różnorodności wyświetlanych reklam, oraz dopasowanie ich w sposób jak najbardziej przyjazny do potrzeb użytkownika , wynikających z wyszukiwanych przez niego hasła.

środa, 26 maja 2010

raport post

  1. Cele kampanii:

Głównym celem prowadzonych przez nas kampanii było zwiększenie rzeczywistej liczby klientów promowanego przez nas gabinetu. Podstawowym i za razem najważniejszym elementem jest ciekawa strona internetowa. Z racji tego, wraz z administratorem strony internetowej salonu podjęliśmy działania polegające na ubogaceniu treści serwisu.

Nasze ambicje sięgały wskaźnika konwersji w wysokości co najmniej 15%. Sposób mierzenia to odwiedziny specjalnie stworzonej zakładki kontakt, na której to jako jedynej można uzyskać informacje co do kontaktu z gabinetem. Wszystkie podstrony zabiegów odnosiły się do tej właśnie zakładki, poprzez umieszczenie wyraźnej informacji i linku.

Wskaźnik CTR w początkowej fazie na poziomie min. 5%. W celu osiągnięcia takiego pułapu staraliśmy się jak najtrafniej dostosować słowa kluczowe oraz użyć wielu słów wykluczających, aby pozbyć się zbędnych wyświetleń reklam.

  1. Dane kampanii:

Uruchomiliśmy 5 kampanii Google AdWords podzielonych tematycznie według rodzaju oferowanych usług („Manicure”, „Pedicure”, „Makijaż”, „Depilacja”, „Mikrodermabrazja”) oraz 3 główne kampanie reklamujące salon jako całość („Gabinet”, „Kielce”, „Sieci Partnerskie”). Start kampanii nastąpił dnia 15 marca, a ostatnie pieniądze wydaliśmy 6 kwietnia, wtedy system automatycznie zakończył wyświetlanie reklam. W każdej kampanii znalazły się grupy reklam szczegółowo oddające rodzaj zabiegu. Początkowo kampanie zostały ustalone terytorialnie na 33km od Jędrzejowa oraz 3km od Kielc, w celu uniknięcia powielania się reklam. Założeniem było wydanie całości budżetu optymalnie w przeciągu 15 dni co dawało 13 US$/dzień. Stawki dzienne dla kampanii to: Manicure – 2US$, Pedicure – 1US$, Makijaż – 2US$, Depilacja – 1US$, Mikrodermabrazja – 2$, Gabinet – 3US$, Kielce – 1US$, Sieci Partnerskie - 1US$. Weryfikacje w czasie realizacji przedłużyły ten okres do 22 dni. Dni z przedziału 15-22 marca wiązały się z wieloma udoskonaleniami, wydawany budżet dzienny był bardzo lichy i nie spełniał nawet 10% planowanych 13US$. Narzędzie które wybraliśmy do monitorowania aktywności internautów to Google Analytics.

Kluczową pomocą przy analizie były raporty generowane przez Google AdWords odnośnie skuteczności wyświetlanych reklam, położenia geograficznego itp.

niedziela, 02 maja 2010

google post-raport

Jak już wcześniej wspomniał Dobry, w zeszłym tygodniu minął nam termin na napisanie raportu dla Google. Zebraliśmy się więc w poniedziałek naszą grupą i wykonaliśmy to ostatnie konkursowe zadanie. Raport został posłany, a począwszy od tego posta, na stronach naszego bloga pojawiać się będą jego kolejne części.

Poniżej część pierwsza - "Streszczenie" - będąca zarazem zapowiedzią tego, czego możecie się spodziewać w kolejnych postach. ENJOY !!!

Czakan

piątek, 30 kwietnia 2010

DlaPrzedsiebiorczych

W zeszły wtorek (27 kwietnia), za namową naszego ćwiczeniowca z "Marketingu w internecie" - mgr. Strzeleckiego, uczestniczyliśmy w konferencji organizowanej w ramach projektu "BiznesAkademika - promocja przedsiębiorczości akademickiej".

poniedziałek, 26 kwietnia 2010

wizerunek na serwisachW środę 21 kwietnia na zajęciach "Marketing w Internecie" spotkaliśmy się z Panem Marcinem Młodożeńcem, jednym z właścicieli firmy PRIME PR. Po krótkim wstępie jakim było wymienienie przez nas z czym właściwie kojarzy nam się PR, Pan Marcin przedstawił nam wiele ciekawych informacji obrazujących jak wielkie znaczenie mają w dzisiejszych czasach internauci. Portale społecznościowe, blogi, fora mają niewyobrażalny wpływ na gospodarkę. To jak daną firmę postrzega społeczność internautów może oznaczać dla niej „być albo nie być”. Poprzez Internet możemy budować swój własny wizerunek. Blogi oraz portale społecznościowe są także wykorzystywane w różnego rodzaju kampaniach. Przykładem dla blogu może być Infokiosk Sosnowiec, natomiast dla potrali społecznościowych akcja  „Kumpel z przeszłości” na Facebooku.

 

Nasza klasa, Facebook, Twitter... Wszystkie te portale można wykorzystać do kreowania wizerunku, bardzo szybkiego rozpowszechniania informacji, a więc do komunikacji. Społeczności internetowe są dzisiaj jedną z najważniejszych  grup potencjalnych klientów, pracodawców  i recenzentów! Jako przyszłe "rekiny" biznesu powinniśmy pamiętać o tym, że w epoce Web 2.0 internauci nie tylko odbierają przekazywane przez nas informacje, ale również dzielą się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami!

Kasia i Czakan

 

 

poniedziałek, 19 kwietnia 2010

google post-raport

Przewodnik po konkursie google online marketing challenge - student guide - mówi nam wyraźnie – raport podsumowujący kampanie należy oddać prowadzącemu oraz przesłać do google w nieprzekraczalnym terminie 3 tygodnii od ukończenia kampanii Google AdWords. Z racji tego, że pozostało niewiele czasu (w naszym przypadku jakieś 8 dni, zważając na to, że zakończyliśmy kampanie 6. kwietnia. Pozwolę przybliżyć Wam, co to jest właściwie post-raport i z czym go „się je”.

środa, 07 kwietnia 2010

Wchodząc wczoraj na konto Google AdWords moim oczom ukazał się kominikat:

Stop kampanii Google AdWords

Google Online Marketing Challenge StopTak jak już wcześniej pisałem czas nas gonił ... Dzisiaj dokładnie przed godz. 11 nastąpiło ostatnie kliknięcie w ramach płatnych kampanii Google AdWords (idąc głebiej, chodzi tu o kampanię "Gabinet", która jako jedyna pozostała aktywna w ostatnim dniu). Zegar google przestał tykać. 100% budżetu osiągnięte - 200 dolców wydane. Można by powiedzieć "łatwo przyszło, łatwo poszło", ale tu akurat nie pasuje to stwierdzenie ... o ile łatwo przyszło, to wydać nie było tak gładko. 0 na koncie jest równoznaczne z końcem udziału w konkursie Google Online Marketing Challenge. Onion pisał, że zamierzamy skończyć w czwartek, lecz poszło nadzwyczaj szybko.

Ostatnie dwa dni obfitowały dużą ilością wyświetleń (5 729), co przełożyło się na 111 kliknięć. Jest to spowodowane zwiększonym obszarem reklamy. Wydawać by się mogło, że były to mało wartościowe wejścia, lecz udało się osiągnąć przyzwoitą liczbę 33 konwersji o współczynniku konwersji 29,73%. W 48h wydaliśmy 72,08 US$ co stanowi ok. 36% ogólnego budżetu. Pokazuje to po części mechanizm działania Google AdWords, chwila nieuwagi i można przypadkowo pozbyć się całkiem sporej sumki. Trzeba starannie dobierać obszar wyświetlania reklamy oraz nie zapominać o ustawieniach limitów pieniężnych. My na starcie niestety nie ustrzegliśmy się błędu zakresu, lecz dodatkowo brak limitów może wiązać się z natychmiastowym wyzerowaniem budżetu. Miejcie to na uwadze, drodzy koledzy i drogie koleżanki :)

Jesteśmy pierwszą grupą w ramach naszych ćwiczeń która ukończyła kampanie. Druga grupa finiszuje, trzecia jeszcze w tym tygodnu rusza z kampanią, czwarta chyba chce wziąść wszystkich z zaskoczenia bo na blogu ekscytująca cisza od kilku dni, a "pechowcy" zmagają się z finansowymi problemami (czyt. MRAŁ).

Naszemu zespołowi pozostała ostatnia rzecz, a mianowicie napisanie raportu podsumowującego kampanię. Nie będzie to wcale takie łatwe, mamy dużo materiałów do analizy zgromadzonych na google Analitycs oraz AdWords, jednak z racji wcześniejszego zakończenia jest sporo czasu na spokojne prześledzenie całości. Będziemy na bieżąco zamieszczać sporządzane analizy. Czytając dalej naszego bloga możecie się spodziewać takich oraz wielu innych praktycznych rad odnośnie udziału w google challenge. Kwintesencja ukaże się wraz z ukończeniem raportu.

 

Dobry

 
1 , 2 , 3